تعارض بین زوجین، خوب یا بد؟

تصور ما بر این است که زوج‌ها زمانی از هم جدا می‌شوند که بیش از حد با هم تعارض دارند. اما جلوگیری از تعارض بین زوجین نیز می‌تواند به همان اندازه مضر باشد. اگر شما با شریک زندگی خود دعوا نمی‌کنید، دچار مشکل می‌شوید.
08 تیر 1403
تعارض بین زوجین، خوب یا بد؟
تعارض بین زوجین، خوب یا بد؟
نوشته‌ی
فرزاد دادخواه
| هنوز نظری وجود ندارد
/web/image/24899-255a3275/02%20%283%29.png
فرزاد دادخواه

 

مقدمه

بسیاری از مردم دعوا نکردن را خوب می‌دانند. به هر حال چه کسی واقعا دوست دارد با عزیزترین شخص زندگی خود دعوا کند؟

این کار سخت، ترسناک و سردرگم کننده است و در جایی که دعوا از کنترل خارج شود، می‌تواندمشکلات گذشته‌ی رابطه را بزرگ کند.

اما اگر شما همیشه به دنبال حفظ آرامش و تکان نخوردن قایق زندگی خود باشید، فرسنگ‌ها از همسرتان فاصله می‌گیرید؛ زیرا شما در مورد چیزهای مهم صحبت نمی‌کنید. هرآنچه را که برای شما مهم است، پنهان و یا نادیده بگیرید، شما کاملاً خودتان نیستید. باید بدانید که در تعارضات بزرگ بین زوجین صمیمت‌های بزرگ ایجاد می‌شود. اما چگونه می‌دانید که شما در رابطه‌تان از تعارض بین زوجین اجتناب می‌کنید؟

علائم اجتناب از تعارض

  1. عدم احساس نزدیکی: از خود بپرسید از ۱ تا ۱۰، چقدر احساس نزدیکی می‌کنید؟ اگر شما یا شریک زندگیتان نمره ۷ یا کمتر دادید، باید در مورد آن با هم صحبت کنید.
  2. طرفین موضوعات خاصی را مطرح نمی‌کنند: شاید شما می‌خواهید رابطه‌ی جنسی خود را هیجان‌انگیز کنید، اما می‌ترسید باز کردن این موضوع منشاء تعارض بینتان شود.
  3. پنهان کردن: چیزهای خاصی را از شریک زندگی خود پنهان می‌کنید. شما طرف مقابل خود را با جزئیات کوچکی در مورد مشکلات محل کار اذیت نمی‌کنید.
  4. مشکل قورت دادن: وقتی حتی به بحث در مورد موضوع سختی با شریک زندگی خود فکر می‌کنید، احساس می‌کنید گرهی در شکم خود دارید. پس شما تصمیم می‌گیرید که آن را قورت دهید و تا زمان مناسب صبر کنید.

گفتگو برای حل تعارض

بنابراین چگونه می‌توانید از مسیر اجتناب از تعارض بین زوجین و در نتیجه احساس دوری از شریک زندگی خود خارج شوید؟ اولین قدم این است که از خود بپرسید:« برای اینکه واقعاً در رابطه‌ی خود احساس خوبی داشته باشم به چه چیزی نیاز دارم؟ از چه چیزی بیشتر یا کمتر می‌خواهم؟چه چیزی واقعا برای من مهم است اما با شریک زندگی خود به اشتراک نمی‌گذارم؟»

در مورد یکی از موضوعات زیر فکر کنید و بررسی کنید که هر یک از اینها برای شما تابو است یا خیر؟بحث نکردن در مورد هر کدام چه تاثیری بر رابطه‌ی شما دارد؟

  • رابطه‌ی جنسی و صمیمیت
  • پول
  • آینده
  • بچه‌ها

بله، صحبت کردن در مورد چیزهای سخت ترسناک است! اما ترسناک‌تر از آن این است که فکر کنید می‌توانید روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها همه چیز را زیر فرش جارو کنید! و نتوانید با شریک زندگی‌تان صادق و صریح باشید. به نظر می‌رسد این هدف ارزش ریسک داشته و می‌توانید برای آن مبارزه کنید!


اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟