باباها و اواسط بارداری

سه‌ماهه دوم زمان خوبی است تا در آن به تقویت رابطه خود با همسرتان بپردازید و به مسائلی از قبیل چگونگی رابطه شما و فرزندتان، مسائل مالی و... فکر کنید. تعامل مثبت و آزاد بین شما و همسرتان در این دوره باعث می‌شود تا به‌صورت موفق‌تری چالش‌های این دوره را پشت سر گذاشته و به‌عنوان پدر و مادر یک رابطه مثبت و حمایتی ایجاد کنید.
31 مرداد 1403
باباها و اواسط بارداری نوشته‌ی
فاطمه مقیسه
| هنوز نظری وجود ندارد
/web/image/23775-c803fec2/hamidshahan__The_role_of_father_in_the_middle_of_a_womans_pregn_f2f952df-1c22-458a-89ee-86f1aded2fc4.jpg
فاطمه مقیسه

 

مقدمه

به سه ماهه‌ی دوم بارداری همسر خود رسیدید، چه احساسی دارید؟ باورتان شد که پدر شده‌اید؟ یا همچنان سردرگم هستید؟
سه‌ماهه‌ی دوم زمان خوبی است تا در آن به تقویت رابطه خود با همسرتان بپردازید و به مسائلی از قبیل چگونگی رابطه‌ی شما و فرزندتان، مسائل مالی و... فکر کنید. تعامل مثبت و آزاد بین شما و همسرتان در این دوره باعث می‌شود تا به‌صورت موفق‌تری چالش‌های بارداری را پشت سر گذاشته و به‌عنوان پدر و مادر یک رابطه مثبت و حمایتی ایجاد کنید. اواسط بارداری دوره‌ای است که ممکن است در آن درمورد بازی‌هایی که دوست دارید با فرزندتان انجام دهید برنامه‌ریزی کنید و مشتاقانه منتظر فرزند خود باشید تا راهنما و معلم وی شوید.
با ما باشید تا باهم، ضمن پاسخ‌دادن به سؤالات بالا و نحوه‌ی رویارویی با احساساتمان، از اموری که ممکن است در این مرحله رخ دهد آگاهی کسب کنیم.

احساسات مردان در اواسط بارداری

در خلال این مرحله ممکن است همچنان پدر شدن خود را باور نکرده باشید. برخی مردان وقتی برای اولین‌بار نوزاد خود را از طریق سونوگرافی در ۱۲ هفتگی می‌بینند، کم‌کم احساس می‌کنند که واقعاً پدر شده‌اند. درحالی‌که برخی دیگر فقط زمانی معنای واقعی پدر شدن را احساس می‌کنند که نوزادشان به دنیا می‌آید.
تا این نقطه همه چیز خوب است اما مشکل آن زمانی ایجاد می‌شود که همسر شما احساس کند شما از او حمایت نمی‌کنید و این می‌شود نقطه آغاز مشاجرات بین شما و همسرتان!
اما راه چاره چیست؟
به‌جای اینکه در خودتان فرورفته و به معنای پدر شدن، چگونه پدری کردن، نحوه خرید ملزومات بچه و مسائلی ازاین‌قبیل فکر کنید، با همسر خود صحبت کرده و به او اطمینان دهید که با بارداری او مشکلی ندارید بلکه مشکل شما مربوط به سایر موارد جزئی است.

همسرم ناخواسته باردار شده، چه کنیم؟

گاهی اوقات ممکن است برخی از زوجین درگیر بارداری ناخواسته شده باشند و پدر تا این لحظه نتوانسته باشد با این مسئله کنار بیاید، حال باید چه کرد؟
در این مواقع بهتر است در مورد احساسات خود و اضطراب‌هایتان با همسر خود صحبت کنید. صحبت‌کردن با شریک زندگی و پذیرفتن احساسات شما می‌تواند کمک کند.
همچنین اگر به پدر خود و خانواد‌ه‌تان فکر کنید می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند و راهنمای شما در مسیر چگونه پدری کردن برای فرزندتان شود.
یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که با فردی مورد اعتماد صحبت کنید.

در سه‌ماهه‌ی دوم بارداری همسرم چه تغییراتی می‌کند؟

در این دوره خطر سقط بچه بسیار کمتر از دوره‌های قبل می‌شود. تهوع صبحگاهی معمولاً در ۱۴-۱۶ هفتگی برطرف می‌شود. به علت تغییرات هورمونی، تغییراتی در تمایلات جنسی همسرتان ایجاد می‌شود و در نهایت خلق‌وخو و انرژی شریک زندگی‌تان احتمالاً افزایش می‌یابد.
تغذیه سالم و انجام حرکات ورزشی در این دوره هم مانند دوره‌های قبل اهمیت دارد و باید به آن توجه کنید.

هوس‌های غذایی

در این دوره مراقب هوس‌های غذایی عجیب‌وغریب همسرتان باشید. مثلاً ممکن است همسرتان قبل از خواب هوس غلات بکند و یا اینکه اول صبح ناگهان هوس بستنی و حمص کند.
البته همه‌ی افراد در دوران بارداری هوس‌های غذایی ندارند. اگر همسرتان هیچ هوسی ندارد و فقط کمی بیشتر از قبل غذا می‌خورد تعجب نکنید.

تغییرات خلقی در 3 ماهه‌ی دوم بارداری

تغییرات خلقی در همسرتان احتمالاً در این دوره حل می‌شود. اگر متوجه شدید که رفتار و خلق‌وخوی شما یا شریک زندگی‌تان در حال تغییر است، شاید لازم باشد تا درمورد مشکلات خلقی نظیر اضطراب، افسردگی و... اطلاعاتی کسب کنید.
اگر شما یا همسرتان تغییرات خلقی یا عاطفی‌ای دارید که بیشتر از ۲ هفته طول کشیده و سبب ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره‌تان شده است، حتماً از متخصص مربوطه کمک بگیرید.

کارهایی که می‌توانند پدران در این دوره انجام دهند

  •  با انجام کارهایی که خود و همسرتان از آن لذت می‌برید، رابطه‌تان تقویت کنید.
  •  در مورد مجموعه هیجاناتی که هریک از شما ممکن است آن را تجربه کنید، باهم صحبت کرده و همدیگر را درک کنید.
  •  در مورد هرآنچه که در ذهنتان است مانند وظایف خانه و اینکه چه کسی، چه‌کاری انجام دهد باهم صحبت کنید.


برگرفته از :

raisingchildren.net.au




اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟