چرا در مدیریت باید به همدلی اهمیت داد؟

اگر مدیر دارای حس همدلی و دلسوزی باشد، نسبت به بقیه جلوتر پیش می‌رود ...
10 اسفند 1402 | هنوز نظری وجود ندارد
/web/image/19114-7b8bb961/dybug_bossemployeeFlexible_managerstalkinghappyfreindlyultra_re_e330d821-3059-4eb7-b3df-45641cab54cf.jpg
فرشته عموزاده

 

مقدمه

هنگامی که با یک بحران روبرو شده‌اید باید واقعیت‌ها را بنگرید تا مشکل را مشخص و آن را به شکل دقیقی حل کنید.یادگیری همیشه سبب می‌شود آرامش خاطر داشته باشید و این بخشی از یک مدیریت انعطاف پذیر است.کلید پرورش احساسات و توانمند سازی افراد، با قدردانی و تجلیل از دستاوردهای هر فرد حاصل می‌شود و با این کار سلامت روان در محیط کار پدید می آید.

بیماری که اکنون وارد جهان شده است به شکل اساسی بر روی نحوه‌ی کار و زندگی انسان‌ها تأثیر گذاشته و این بیماری انگار با زندگی ما انسان‌ها عجین شده و کل صنایع و بخش‌های مالی را در بر گرفته است.در این بخش اگر مدیر دارای همدلی و همدردی بوده و حس دلسوزی داشته باشد، نسبت به بقیه جلوتر پیش می‌رود.


راب پترسودن که مدیر عامل شرکت alterna Savingsاست، برای این بیماری تدابیری اندیشیده و به شکل خوبی کارمندان خود را ایمن نگه داشته است.

این مدیرعامل برخی از موارد کلیدی در برابر هر بحران را ارائه کرده است.

مدیران انعطاف پذیر

1- واقعیت را بپذیرید

پترسون می‌گوید باید واقعیت را بپذیرید و با بحران‌ها بر مبنای واقعیت کنار بیایید. اینگونه می‌توانید به شکل کاملاً دقیق و درستی مشکل خود را حل کنید و راه حل‌هایی برای آن تعیین کنید.

برای حل هر مشکل تخصص لازم است،سؤال اینجاست که یک مدیر باید از خود بپرسد که آیا برای حل بحران به وجود آمده، افراد مناسبی در کنارم هستند؟

برای اینکه به این سؤال پاسخ داده شود به این مسئله نگاه می‌کنیم که آیا افرادی که با این نوع بحران روبرو شده‌اند دارای شرایط مشابهی بوده‌اند و تجربیات آنها چگونه بوده است؟

پترسون درباره‌ی افراد می‌گوید بهتر است از آنها بپرسید تمایل دارید چه اقداماتی را در حین بحران انجام دهید؟ چه چیزی را برای حل بحران توصیه می‌کنید؟ سپس به دقت به جواب ها گوش دهید تا بتوانید نتایج درستی بگیرید.

2- برای یادگیری از دیگران باید دارای ذهن باز باشید

پترسون توضیح داد که داشتن ذهن باز برای یادگیری از دیگران باعث ایجاد روحی آرام می‌شود که بخشی از مدیریت انعطاف پذیر است. آرام نگه داشتن کارمندان به شما و تیمتان اجازه می‌دهد تا موقعیت‌های چالش برانگیز را به طور موثرتری مدیریت کنید.

همدلی مدیران

3- از همدلی و آموزش استفاده کنید

در حالی که پترسون بر اهمیت تصمیم‌گیری مبتنی بر واقعیت تأکید می‌کرد، متوجه شد که همدلی و آموزش موارد بسیار مهمی برای ایجاد و حفظ یک فرهنگ مثبت و پویا، به‌ویژه در شرایط بحرانی هستند. پترسون توضیح می‌دهد که اقدامات انجام شده برای سلامت و رفاه همه‌ی اعضای تیم و مشتریان ضروری است. آموزش باعث می‌شود درباره‌ی چیزی که می دانیم درست عمل کنیم و بر روی توانایی تکیه کنیم و از اشاعه‌ی اطلاعات نادرست و غیر قابل اعتماد جلوگیری کنیم.مورد بعدی این است که نباید استرس بیش از حد داشته باشیم زیرا سبب آسیب خواهد شد.

4- به تیم خود انگیزه و قدرت دهید

یکی دیگر از عناصر ضروری برای داشتن مدیریت انعطاف پذیر، توانمندسازی تیم خود برای تفکر با ذهنیت حل مسئله است. این به این معنی است که به کارمندان خود این قدرت را بدهید که تصمیم گیری کنند، این کار باعث مسئولیت پذیری بالاتری در افراد می‌شود.ایجاد انگیزه و توانمندسازی اعضای تیم و مرتبط نگه داشتن آنها با سازمان ممکن است بسیار ساده باشد.

این نوع برخورد به کارکنان انگیزه می‌دهد تا ایده‌ها و نگرانی‌های خود را به اشتراک بگذارند و احساس کنند که می‌توانند به سازمان کمک کنند.

هنگامی که در حال عبور از یک بحران هستید، این حس کنترل از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر منعطف

5- قدردانی نشان دهید و دستاوردها را جشن بگیرید

هنگامی که احساسات خود را پرورش می‌دهید و حس توانمند سازی در درون شما به وجود می‌آید، باعث دریافت دستاوردهای بیشتری می‌شود. این شیوه‌ها باعث می‌شود انرژی درونی شما بالا برود و حس انگیزش سبب ایجاد چالش‌هایی در فرد خواهد شد، پترسون معتقد است که نمی‌توان اهمیت انگیزش را کم کرد.

«من به تیمم گفتم، من همیشه هر تماسی را با تشکر از شما شروع می‌کنم و همیشه تماس را با تشکر از شما به پایان می‌برم.»

مثالی برای مدیریت

مدیران باید بدانند که بخش بزرگی از حفاظت از رفاه سازمان و ذی‌نفعانشان این است که الگوبرداری کنند. به ویژه، مهم است که مدیران بپذیرند که همه چیز را نمی‌دانند و نخواهند دانست، زیرا همه چیز دائماً در حال تغییر است.

در حالی که سازمان ممکن است چندین بار در طول این دوره‌ی پر فراز و نشیب بچرخد، شما نمی‌توانید از اهداف خود تزلزل کنید، به همین دلیل است که به اشتراک گذاشتن اهداف و انگیزه‌ها بسیار مهم است.

پترسون آشکارا اعتراف کرد:«من قرار نیست همه چیز را به درستی انجام دهم، اما درک می‌کنم که قصد من این است که از شما و اعضای خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنم. هر تصمیمی که می‌گیرم بر اساس این اصل است.»

مدیریت درست

هنگامی که مدیران از الگوی پترسون پیروی می‌کنند، نه تنها سازمان‌های آن‌ها می‌توانند زنده بمانند، بلکه می‌توانند پیشرفت خوبی داشته باشند. وقت گذاشتن برای توانمندسازی کارمندان و قرار دادن مردم در اولویت، جزء مخفی تیم‌ها و سازمان‌های انعطاف پذیر است.

مدیران با توانمندسازی کارکنان خود و همدلی با آنها، به راستی نشان می‌دهند که ما همه با هم در راه رسیدن به هدف مشخصی هستیم و همه چیز محدود به آنچه می‌گوییم نیست.


برگرفته از:

psychologytoday.com

اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟