آماده شدن برای زایمان

ممکن است هرچه به زمان زایمان نزدیک‌تر می‌شوید دچار اضطراب و نگرانی بیشتری شوید. آگاهی از فرایند زایمان و دانستن اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد باعث می‌شود که در روز زایمان آرامش بیشتری داشته باشید
16 اردیبهشت 1403
آماده شدن برای زایمان نوشته‌ی
فاطمه مقیسه
| هنوز نظری وجود ندارد
/web/image/19863-ec232a33/0_0%20%281%29.jpg
فاطمه مقیسه

 


مقدمه

طبیعی است که با نزدیک شدن به تاریخ زایمان، بیش از پیش به آن فکر کنید. شما نه ماه باردار هستید و اکنون وقت آن رسیده که نوزاد خود را ببینید، پس برنامه‌ریزی و آمادگی داشتن برای زایمان بسیار مهم است. این آمادگی هم شامل آمادگی عملی مانند بستن ساک قبل از رفتن به بیمارستان قبل از زایمان، آماده‌کردن خانه برای نوزاد و... است و هم شامل آمادگی ذهنی و روانی می‌باشد. شرکت در کلاس‌های آمادگی برای زایمان به شما کمک می‌کند تا از نظر ذهنی برای زایمان، شیردهی و ... آماده شوید.

بارداری و زایمان

چرا بهتر است آمادگی برای زایمان داشته باشیم؟

طبیعی است که با نزدیک شدن به زمان زایمان بیشتر به آن فکر کنید. گاهی اوقات ممکن است هرچه به زمان زایمان نزدیک‌تر می‌شوید دچار اضطراب و نگرانی شوید. آگاهی از فرایند زایمان و دانستن اینکه قرار است چه اتفاقی بیفتد باعث می‌شود که در روز زایمان آرامش بیشتری داشته باشید. حفظ آرامش باعث انقباضات بهتر در حین زایمان و در نتیجه آمادگی برای زایمان راحت می‌شود.
به‌منظور کسب آگاهی در این مورد می‌توانید سؤالات خود را از پزشکتان بپرسد و یا در کلاس‌های آمادگی برای زایمان شرکت کنید.

 
کلاس‌های آمادگی برای زایمان:

این کلاس‌ها شما را برای زایمان، شیردهی و فرزندپروری آماده می‌کنند. در این کلاس‌ها درمورد رایج‌ترین نگرانی‌های زنان باردار صحبت شده و راهکارهایی برای مدیریت آن مطرح می‌شود. در این کلاس‌ها می‌توانید سؤالات خود را پرسیده و اطلاعاتی در زمینه‌های گوناگون کسب کنید.

آمادگی برای زایمان

بستن کیف زایمان

بهتر است در ۳۲ هفتگی کیف بیمارستان خود را ببندید تا اگر زایمان زودتر از زمان مقرر اتفاق افتاد، برای آن آمادگی داشته باشید.

باید چه وسایلی را با خود به بیمارستان برد؟

بهتر است قبل از مراجعه به بیمارستان، از آنجا بپرسید که برای شما و نوزادتان چه وسایلی را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما به‌طورکلی مهم‌ترین وسایلی که باید با خود به بیمارستان ببرید عبارت‌اند از:

  • کارت شناسایی مادر، دفترچه بیمه و پرونده پزشکی
  • لوازم بهداشتی مانند: مسواک، خمیردندان، صابون و... . بیمارستان‌ها معمولاً این وسایل را در اختیارتان قرار می‌دهند اما بهتر است آن‌ها را به همراه داشته باشید.
  • نوار بهداشتی
  • لباس راحت، دمپایی و کفش راحت. بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها معمولاً جوراب و لباس بیمارستانی در اختیار مادران قرار می‌دهند، اما برخی افراد تمایل دارند لباس‌های خود را بپوشند.
  • تاپ‌هایی که به‌راحتی برای شیردهی باز می‌شوند، سوتین شیردهی و پد سینه.
  • اگر نوع زایمان شما طبیعی است و به موسیقی خاصی علاقه دارید می‌توانید آن را به بیمارستان برده و در زمان زایمان به آن گوش دهید. این کار به آمادگی برای زایمان طبیعی کمک می‌کند.
  • تلفن همراه و شارژر

آماده شدن برای زایمان

همچنین بهتر است برای موارد زیر برنامه‌ریزی کنید:

  • چگونه می‌خواهید به بیمارستان بروید؟ با تاکسی یا ماشین شخصی.
  • آیا ماشینتان به‌اندازه کافی بنزین دارد؟
  • از کدام ورودی بیمارستان می‌خواهید استفاده کنید. زیرا ممکن است ورودی برخی بیمارستان‌ها در روز با ورودی شب متفاوت باشد.
  • اگر فرزند دیگری دارید، چه کسی از سایر فرزندانتان مراقبت خواهد کرد؟

برنامه‌ریزی برای بازگشت به خانه پس از زایمان

  • اگر می‌خواهید نوزادتان را با ماشین خود به خانه بیاورید، بهتر است برای او یک صندلی ماشین بخرید.
  • بهتر است قبل از زایمان، فریزر خود را با مواد مغذی پر کنید تا پس از زایمان وقتی به آن نیاز دارید به‌راحتی در دسترس شما باشد.
  • از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید تا برای شما غذا درست کنند.
  • مشخص کنید که برای بازدید از شما، با شما تماس بگیرند یا به منزلتان بیایند.
  • برای مراقبت از نوزاد جدید، از والدین یا دوستان خود کمک بخواهید.

اواخر بارداری

تفکر شما درباره‌ی زایمان تأثیر بزرگی در چگونگی درک و احساس آن دارد. می‌توانید با صحبت در مورد ترس‌های شخصی خود اجازه دهید ترس‌تان آشکار شود و آن را در دوران بارداری از بین ببرید. علت اصلی این ترس و دلهره عدم آگاهی از فرآیند تولد و زایمان است، با مطالعه‌ی فرآیند زایمان می‌توانید بر ترس بی‌موردتان درباره‌ی زایمان غلبه کنید.


برگرفته از:

raisingchildren.net.au


اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟