چگونه با همسرم وقت گذرانی کنم؟

اگر با همسرتان وقت می‌گذرانید باید بدانید که یکی از وظایف زندگی خود را انجام می‌دهید!
15 خرداد 1402
چگونه با همسرم وقت گذرانی کنم؟ نوشته‌ی
پونه تبیانی
| 1 اظهار نظر
/web/image/17315-40eb894d/1.png
پونه تبیانی

 

مقدمه

صحبت کردن برای بعضی از افراد راحت نیست. یعنی بعضی از افراد حتی وقتی کنار یکدیگر نیز هستند با هم صحبت نمی‌کنند؛ ممکن است اهل گفتگو و صحبت کردن نباشند و یا حتی نمی‌دانند که در مورد چه موضوعی با هم صحبت کنند. این مشکل گاهی میان زن و شوهرها نیز پیش می‌آید. یعنی ممکن است خانم یا آقا حتی اگر ساعات کمی با هم در خانه باشند، کم صحبت کنند و یا حتی ممکن است پیش بیاید که گفتگویی نیز میان آن‌ها صورت نگیرد!

در ادامه با برخی عوامل که از گذراندن وقت با همسر جلوگیری می‌کند خواهیم پرداخت.

1- خستگی

خانم‌ها اغلب اهل گفتگو و صحبت کردن هستند، اما بسیاری از آقایان وقتی بعد از کار به خانه برمی‌گردند برای صحبت نکردن بهانه‌ای مثل خستگی می‌آورند. به عنوان مثال تصور کنید که خانم می‌خواهد در رابطه با موضوع مهمی با شوهرش صحبت کند و وقت گذرانی با همسر را به تماشای تلویزیون و کارهای دیگر ترجیح دهد.

اما مرد می‌گوید من خیلی خسته هستم و این صحبت جدی تو من را خسته‌تر می‌کند، پس بهتر است با هم صحبت نکنیم. همان‌طور که شما نیز متوجه شدید معمولا در این گفتگوها حرف‌های دل‌خواه گفته نمی‌شود و واکنش زن و مرد این گونه است و یکی از دو طرف در واقع خستگی را بهانه‌ای برای موکول کردن آن گفتگو به آینده می‌کند، و چه وسیله‌ای بهتر از تلویزیون و پناه بردن به آن؟ 

وقت گذراندن با همسر

2- سرگرمی های اینترنتی

این روزها یکی از عواملی که خانواده‌ها را حتی در یک خانه از هم دور کرده است، سرگرمی های اینترنتی از جمله بازی‌ها، وقت گذرانی در شبکه‌های اجتماعی و گفتگوهای دوستانه در اینترنت است. این در حالی است که اعضای خانواده می‌توانند چند ساعتی از فضای مجازی فاصله بگیرند و در فضای واقعی خانه و خانواده مشغول صحبت و گفتگو شوند. وقت گذاشتن با همسر و گفتگو کردن با او قطعا مهم‌تر از بازی‌های اینترنتی و وب‌گردی است. 

گذراندن وقت با همسر می‌تواند به شکل صرف وعده‌ی غذایی با او، دیدن تلویزیون با او، بیرون رفتن با او، انجام بازی‌های فکری و مهیج و انجام دادن کارهای خانه باشد. شما باید به عنوان یک همسر خوب برای انجام دادن تمامی این کارها با شریک زندگی خود برنامه‌ریزی کنید و وقت خود را برای انجام این امور خالی کنید.

3- کار کردن

گاهی پیش می‌آید که یکی از دو طرفین متأسفانه کارش را به خانه می‌آورد. این کار می‌تواند چک کردن یک ایمیل باشد، به روز رسانی یک وب سایت و یا کارهای اینترنتی باشد، یا حتی می‌تواند تماس با همکاران و یا کارمندان باشد. یعنی گاهی همسر شما وقتی در خانه است ایمیل‌های کاری‌اش را چک می‌کند، مشغول تماس گرفتن و یا پاسخ دادن به تماس‌های کاری می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که طرف مقابل در ذهنش تصور کند که همسرش کارش را به او ترجیح می‌دهد و یا از صحبت کردن با او لذت نمی‌برد.

در برخی موارد مشاهده شده است که همین عدم وقت گذراندن با همسر و مشغول شدن به کار در محیط خانه، باعث بروز اختلافات زیادی شده است. پس نتیجه می‌گیریم که تا حد ممکن امور کار را به خانه نیاوریم و کارهایمان را در ساعات کاری به اتمام برسانیم تا در خانه فقط به وقت گذرانی با همسر بپردازیم.

وقت گذراندن با همسر

راه‌هایی برای وقت گذرانی مفید با همسر

1- برنامه ریزی برای وقت گذرانی بهتر

گذراندن وقت با همسر یکی از ضرورت‌های زندگی است. شما اگر با همسرتان وقت می‌گذرانید باید بدانید که یکی از وظایف زندگی زناشویی خود را انجام می‌دهید. زیرا قطعا وقت گذاشتن برای همسر پر اهمیت‌تر از انجام کارهای دیگر در خانه است. شما وقتی به کسی متعهد می‌شوید و با او ازدواج می‌کنید زندگیتان کمی عوض می‌شود. مسئولیت شخص دیگری را نیز در کنار خود قبول می‌کنید. پس آن شخص جایگاه ویژه‌ای در زندگی شما خواهد داشت. و باید به این شخص احترام بگذارید و اگر به همسرتان احترام می‌گذارید، خوشبخت هستید!.

این شما هستید که تشخیص می‌دهید چه چیزهایی در زندگی شما نقش پررنگ‌تر و چه چیزهایی نقش کمرنگ‌تری دارند. قطعا شما برای مسائلی که نقش پررنگی دارند و پر اهمیت‌تر هستند، وقت بیشتری می‌گذارید.

سرگرمی‌های شما برایتان مهم‌تر است یا همسرتان؟ این به این معنی نیست که سرگرمی‌هایتان را به طور کامل کنار بگذارید، بلکه با برنامه‌ریزی درست داشتن، می‌توانید با گذراندن وقت با همسر به میزان کافی به بقیه امور زندگی خود نیز برسید. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که طرف مقابل شما نیز از وقت گذرانی با همسر خود لذت می‌برد.

فضای مجازی چه بلایی بر سر رابطه ی همسری شما می‌آورد؟

گوشی هوشمند و فضای مجازی رقیب‌های عشقی حسودی هستند! برای اینکه این حسادت برطرف شود حتما این مقاله را بخوانید. 

همین الان کلیک کنید!!


گاهی حتی در مواردی دیده شده که طرف مقابل می‌گوید وقتی می‌بینم همسرم برنامه‌ای برای گذراندن وقت با من می‌گذارد، حس می‌کنم به من اهمیت زیادی می‌دهد و من حس مثبت و انرژی بسیار خوبی از او دریافت می‌کنم. حتی این کار او باعث می‌شود که بیش از پیش دوستش داشته باشم.

2- کنار گذاشتن تلفن همراه و هم‌نشینی با همسر

باید بیاموزید که برای انجام هر کاری زمان مشخصی را معین کنید. این به آن معنی نیست که از تلفن همراه خود استفاده نکنید، بلکه باید استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی خود مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت را برای استفاده‌ی شخصی در خانه محدود کنید. به عنوان مثال همین که تلفن همراه شما زنگ بخورد و یا پیامکی برای شما ارسال شود ممکن است باعث شود که حواستان چند دقیقه‌ای از صحبت‌های مهم شما با همسرتان پرت شود.

سعی کنید وقتی به گفتگوی مهمی با همسر خود می‌پردازید گوشی تلفن همراه خود را در اتاقی دیگر قرار دهید. انجام این کار در هنگام غذا خوردن نیز ضروری است زیرا ممکن است موقع غذا خوردن فضا و فرصت مناسبی برای وقت گذراندن با همسرتان دست دهد. معمولا شما می‌توانید در حین خوردن وعده‌ی غذایی در مورد اتفاقات روز با همسرتان به گفتگو بپردازید و یکدیگر را از جریان امور مطلع کنید.

وقت گذراندن با همسر

3- انجام کارهای خانه

حتی اگر از سرکار به خانه بازگشته‌اید و خسته‌اید، سعی کنید در انجام امور خانه به همسر خود کمک کنید و کارهای خانه را با هم انجام دهید. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که زمانی کارهای خانه را شما به طور مستقل و تنها انجام داده باشید و در زمانی دیگر همسرتان کارهای دیگر را به تنهایی انجام داده باشد. می‌توانید تمام این امور را با یکدیگر در یک زمان و با کمک هم انجام دهید. این باعث می‌شود که شما وقت بیشتری را در خانه با همسر خود بگذرانید و همراهی خود را به او نشان دهید. 

این طور شما ساعات بیشتری در کنار هم هستید و بیشتر با هم صحبت خواهید کرد. این کارهای خانه می‌تواند شامل یک ظرف شستن ساده، اتو کردن و تا کردن لباس‌ها، تمیز کردن محیط خانه، پختن غذا و آبیاری به گل‌ها باشد. این موارد اموری هستند که شما می‌توانید آن را به همراه همسر خود انجام دهید و این‌گونه با او وقت بیشتری را بگذرانید.

4- واقع‌بین باشید

باید از همسر خود انتظاراتی داشته باشید که معقول باشد. یعنی شما باید شخصی واقع‌بین باشید و انتظارات زیادی را در مورد وقت گذراندن با همسر نداشته باشید. ممکن است همسر شما بتواند حتی چند روز به سرکار نرود و کارهای عقب افتاده را با شما انجام دهد. یا حتی برای چند روز به مسافرت بروید و گذراندن وقت با همسر را به خوبی در مسافرت تجربه کنید. اما نباید این انتظار را داشته باشید که همسر شما هر روز و یا هر هفته به سرکار نرود و با شما وقت بگذراند. 

بهتر است در این‌باره با یکدیگر صحبت کنید، نیازهای یکدیگر را درک کنید و در نهایت با برنامه‌ریزی درست نتیجه‌ای عاقلانه بگیرید، هم شما و هم همسرتان به کارهای خود برسید و هم وقت بیشتری را با هم بگذرانید. به عنوان مثال ممکن است شما اهل رفتن به پیاده‌روی باشید و همسر شما رفتن به باشگاه را دوست داشته باشد. با پذیرفتن نیازها و علایق یکدیگر می‌توانید شما به پیاده‌روی بروید و او به باشگاه برود.

5- خرید کردن

یکی از مواردی که می‌توانید در آن گذراندن وقت با همسر خود را تجربه کنید و البته از آن لذت ببرید، خرید کردن با هم است. در این مورد علاوه بر این که فرصت مناسبی برای صحبت کردن و وقت گذراندن با او دارید، از سلیقه‌ی او نیز با خبر و بهره‌مند می‌شوید. به عنوان مثال همسر شما می‌خواهد یک لباس تهیه کند. وقتی او را همراهی می‌کنید و با او به خرید می‌روید، علاوه بر این که با او در انتخاب لباس هم‌فکری می‌کنید، بلکه از سلیقه او نیز با خبر می‌شوید.

وقت گذراندن با همسر

همان‌طور که در این مقاله خواندید گاهی امور پیش پا افتاده‌ای باعث می‌شوند تا بین شما و همسرتان فاصله‌ بیفتد و شما نتوانید آن‌طور که باید به وقت گذرانی با همسر خود بپردازید. گاهی خستگی زیاد مانع از صحبت کردن شما با همسرتان می‌شود. گاهی هم سرگرمی های اینترنتی و ابزارهای الکترونیک باعث می‌شود تا شما نتوانید وقت زیادی را به گفتگو کردن با همسر خود اختصاص دهید.

همیشه باید به خاطر داشته باشید که کارهای خود را در محل کار به اتمام برسانید. زیرا انجام دادن امور کاری در خانه باعث می‌شود برای مدتی از همسرتان غافل شوید.

در انجام کارهای خانه به همسر خود کمک کنید. تا او متوجه شود که علاوه بر این که قصد شما یاری رساندن و کمک کردن به همسرتان است، می‌خواهید وقت بیشتری را با همسر خود نیز بگذرانید. همیشه این موضوع را در نظر بگیرید که انتظارات شما باید معقول باشد. در زندگی مشترک واقع‌بین باشید و خودتان نیز انتظاراتی که از همسرتان دارید را به نوبه خود برای او برآورده کنید.



برگرفته از:

jw.org



اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟