اگر به همسرتان احترام می‌گذارید، خوشبخت هستید!

احترام زن و مرد به یکدیگر در زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین رکن‌های زندگی شاد است...
15 خرداد 1402 | هنوز نظری وجود ندارد
/web/image/13844-f2831523/1.png
پونه تبیانی

 

مقدمه

زمانی که شخصی به دیگری احترام می‌گذارد، نشان می‌دهد که برای او ارزش قائل است و در صدد درک کردن احساسات او است. زن و مرد وقتی با هم ازدواج می‌کنند باید به هم احترام بگذارند. در حقیقت احترام زن و مرد در زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین رکن‌های زندگی شاد است. بی‌احترامی باعث ایجاد ناراحتی و تنش می‌شود و حتی در مواردی همین بی‌احترامی است که اختلافات شدید زندگی زناشویی را به وجود می‌آورد.

در این مقاله با ما همراه باشید.

احترام به همسر

چگونه به همسر خود احترام بگذاریم

گفت‌وگو در بسیاری از موارد مشکلات را حل می‌کند، فقط کافی است با همسرتان دررابطه‌با مشکل موردنظر گفت‌وگو کنید و به صحبت‌های او گوش دهید. اگر همسر شما با مشکلی روبه‌رو شد سریع به دنبال راه‌حل نگردید. حتی لازم نیست نظر او را تأیید کنید و یا به دنبال علت آن مشکل باشید، فقط به او توجه کنید و به حرف‌هایش گوش دهید. مهم‌ترین مسئله آن است که احساسات او را درک کنید.

چرا دعوا؟ بيا درموردش صحبت کنیم!

چرا دو نفر که تصمیم گرفته بودند یک‌عمر با هم بمانند، بعد از مدتی به این نتیجه می‌رسند اگر از هم جدا شوند بهتر است؟ برای یافتن این دلایل حتما این مقاله را بخوانید.

همین الان کلیک کنید!!


نحوه‌ی رفتار با همسر وقتی که او به‌سادگی احساساتش را بروز نمی‌دهد

هیچ‌وقت همسر خود را مجبور نکنید تا احساساتش را بروز دهد و یا در مورد مشکلات اظهارنظر کند. وقتی شخصی را مجبور به کاری می‌کنید احتمالاً او حالت دفاعی می‌گیرد و شما فرصت پی‌بردن به افکار او را از دست می‌دهید. شما باید با آرامش، در کمال احترام سؤال و یا مشکل خود را مطرح کنید؛ اگر همسر شما نیاز به زمان بیشتری برای فکرکردن دارد، صبور باشید و این زمان را در اختیار او قرار دهید.

احترام به همسر هنگام صحبت‌کردن

هنگامی که همسرتان با شما صحبت می‌کند باید سه نکته را در نظر بگیرید که تمام این نکات مهارت احترام به همسر به شمار می‌آید

  • نکته‌ی اول این است که صحبت‌های او را بادقت بشنوید.
  • نکته دوم دیر جواب دادن است.
  • نکته سوم این است که خشمگین نشوید.

یعنی یک شنونده‌ی خوب به حرف‌های طرف مقابل دقیق و سریع گوش می‌دهد، احساساتش را درک می‌کند، صحبتش را قطع نمی‌کند، به‌سرعت راه‌حل نمی‌دهد و خشمگین نمی‌شود. این یکی از بهترین راهکارها در نحوه‌ی رفتار با همسرش است. شما این‌گونه به او نشان خواهید داد که با او همدل هستید و احساساتش را درک می‌کنید.

احترام به همسر

به‌کارنبردن عبارات توهین‌آمیز

گاهی برخی از افراد در خانواده‌هایی رشد کرده‌اند که فریاد زدن، توهین، گفتن حرف‌های زشت و یا عبارات توهین‌آمیز، گوشه‌وکنایه زدن به همدیگر و بدگویی از همسر و یا دیگران عادی به شمار می‌آید. این در صورتی است که در برخی خانواده‌های دیگر قضیه کاملاً برعکس است. 

یعنی همه به هم احترام می‌گذارند، حرفشان را بدون گوشه‌وکنایه و کلمات توهین‌آمیز و یا دشنام به یکدیگر می‌گویند و اگر مشکلی در میان باشد، آن را در کمال آرامش حل می‌کنند. احترام در این خانواده حرف اول را می‌زند.

چگونه به پذیرش همسرمان برسیم و چگونه پذیرفته شویم؟

وقتی که همسرمان را می پذیریم، از تمام موارد منفی مربوط به او چشم پوشی می کنیم اگر تمایل واقعی به ازدواج دارید و هدف شما داشتن یک زندگی آرام و مفرح است این مقاله را از دست ندهید.

همین الان کلیک کنید!!

اما چگونه باید به همسر خود نشان دهیم که درست صحبت‌کردن و گفتار نیک برای ما مهم است؟ وقتی با همسرتان هستید از به‌کاربردن هرگونه گوشه‌وکنایه، عبارات توهین‌آمیز و ناسزا گفتن دوری کنید. موقع گفت‌وگو با همسر خود بادقت و زیبا صحبت کنید. احترام به همسر در خلوت و احترام به همسر در جمع در هر صورتی واجب است. گاهی برای شما پیش می‌آید که در مواردی با همسر خود اختلاف‌نظر دارید. 

به یاد داشته باشید که با دادوبیداد نمی‌توانید به یک نقطه‌ی مشترک برسید؛ بلکه شما فقط با ایجاد جوی آرام می‌توانید با صحبت‌کردن و احترام به همسر به تقویت رابطه‌ی خود کمک کنید و مشکلات خود را با آرامش حل نمایید. اگر دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم کسب مهارت احترام به همسر با همین روش‌های ساده امکان‌پذیر است. تنها چیزی که شما به آن احتیاج دارید دادن عزت و احترام به همسرتان در جوی آرام و دوستانه است.

احترام به همسر در جمع

چه همسر شما در جمعی حاضر باشد و چه در آن جمع حاضر نباشد شما باید به او احترام بگذارید. این به آن معنا است که وقتی در جمع خانوادگی و یا دوستانه، اگر کسی احوال زندگی زناشویی شما را جویا شد نباید برای شما مهم باشد که همسرتان در آن جمع حضور دارد و یا نه! درهرصورت باید با کمال احترام درمورد او صحبت کنید و در مقابل دیگران نیز عزت و احترام او را حفظ کنید. 

حتی گاهی از او در این مورد سؤال بپرسید که وقتی من در مقابل دیگران در مورد تو صحبت می‌کنم احساس خوبی داری؟ و متوجه این هستی که احترام به ه​مسر چقدر برای من مهم است؟ سپس جواب همسرتان را بادقت گوش دهید و در صورت نیاز به پیشنهادهای او عمل کنید.

احترام به همسر

پذیرفتن تفاوت‌ها

اگر واقع‌بین باشیم متوجه این موضوع هستیم که زن و شوهر دو فرد متفاوت هستند با علایق، رفتارها، سلایق مختلف که در خانواده‌ها و فرهنگ‌های متفاوت بزرگ شده‌اند. این یعنی حتی در زمینه‌های کوچک و مشکلات پیش‌پاافتاده نیز ممکن است دچار اختلاف شوند. 

به‌عنوان‌مثال یکی از این افراد آرام و دیگری مضطرب است یا یکی از آن‌ها گوشه‌گیر و دیگری در جمع بودن را دوست دارد. یکی از راه‌های احترام به همسر این است که تفاوت‌های یکدیگر را بپذیرید. همسرتان را همان‌طور که هست دوست داشته باشید و نظرات و شخصیت او را همان‌طور که هست محترم بشمارید و در صدد عوض‌کردن او نباشید. پذیرش این که او با شما متفاوت است، شما را در نحوه‌ی رفتار با همسر کمک خواهد کرد. 

راه‌حل شما این است که فقط به خواسته و نظرات خود توجه نکنید، به احساسات او نیز توجه کنید و بپذیرید. به این فکر کنید که شما با خوشحالی او خوشحال خواهید شد.

کلام آخر

احترام به همسر یکی از عواملی است که باعث می‌شود زندگی مشترک موفق باشد؛ یعنی دوام آن زندگی نیز بیشتر می‌شود. احترام زن ​و مرد در زندگی مشترک نه‌تنها باعث رضایت دو طرف می‌شود، بلکه در هر دو طرف حس امنیت را نیز بالا می‌برد. 

خودتان خوشبختی را به همسرتان هدیه دهید و آن را در زندگی خود جاری سازید. به یاد بسپارید که سعادت و خوشبختی اتفاقی نیست و در پی تلاش‌های شما در طول زندگی و به‌کاربردن مهارت احترام به همسر به وجود می‌آید. و برای ارامش و احترام بیشتر باید قبل از ازدواج به پاسخ این سوال آیا مشاوره‌، قبل از ازدواج ضرورت دارد؟ هم برسید.

برگرفته از:

jw.org


اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟