چگونه به پذیرش همسرمان برسیم و چگونه پذیرفته شویم؟

پذیرش همسر اولین عنصر از عناصر سازنده‌ی یک زندگی است؛ یعنی اگر شما نسبت به یکدیگر جاذبه‌ای نداشته باشید یا از رفتار و اخلاق یکدیگر ناراضی باشید و در هدف تغییر آن دست به ازدواج بزنید، بدون شک موفقیت در زندگی از آن شما نخواهد بود!
24 شهریور 1402 | هنوز نظری وجود ندارد
/web/image/17326-82c39db0/1.jpg
مینا رییسی

 



مقدمه

پذیرش همسر اولین عنصر از عناصر سازنده‌ی یک زندگی است؛ یعنی اگر شما نسبت به یکدیگر جاذبه‌ای نداشته باشید یا از رفتار و اخلاق یکدیگر ناراضی باشید و در هدف تغییر آن دست به ازدواج بزنید، بدون شک موفقیت در زندگی از آن شما نخواهد بود! چون شما در ذهن خود تصور موجودی شبیه به خود را دارید که دوست دارید آن را مثل خود تربیت کنید تا بتوانید با او زندگی کنید!

مطالعه کتاب گربه سازگار

برای عبور از این تجربه‌ی سخت و حفظ رابطه‌ی زناشویی خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ برای پیدا کردن راه حل حتما این مقاله را بخوانید:

همین الان کلیک کنید!!



در یک‌کلام اگر شما یک چنین تصوری راجع به پذیرش همسر دارید، بهتر است در این نوع تفکر تجدیدنظر کنید و آن را تکانی اساسی بدهید و اگر تمایل واقعی به ازدواج دارید و هدف شما داشتن یک زندگی آرام و مفرح است، بهتر است که ابتدا بدانید شماو طرف مقابلتان دارای خصوصیات اخلاقی متفاوت از یکدیگر هستید و شباهت‌های اندکی بین شما وجود دارد که آن هم در حیطه‌‍‌ی رفتاری به تفاهم بدل می‌شود.
بر همین اساس تفاوت بد نیست، اتفاقاً خوب است و این موضوع باعث می‌شود که شما بتوانید در کنار هم زندگی شاد و سرحالی را تجربه کنید. مثلاً شما با یک نوع خصوصیت اخلاقی خود قادر خواهید بود که عیب یا ایراد فرد مقابل را به‌درستی پوشش دهید و یا نقطه قوت او را بیش‌ازپیش تشویق کنید.
پس اگر دوست دارید در مسیر پذیرش همسر خود به موفقیت برسید و انتخاب درستی را انجام دهید، شاید این مقاله بتواند در حد یک تلنگر ظریف برای شما عمل کند.

پذیرش همسر

پذیرش همسر یعنی چه؟

پذیرش همسر همیشه با تغییرکردن، تحول عظیم، ازدست‌دادن قدرت و انعطاف بسیار زیاد اشتباه گرفته می‌شود. برای همین وقتی کسی قصد دارد ازدواج کند، گمان می‌کند که دیگر وارد مرحله‌ای شده است که با دنیای قبل از آن به طور کامل متفاوت است. اما این تصورات و تعبیرات اصلاً صحیح نیستند. این‌گونه تعبیرات از پذیرش همسر زمانی به واقعیت تبدیل می‌شوند که شما تصور کنید با مقوله‌ی ازدواج دو طرف واردیک تغییر اساسی می‌شوند و در واقع به افراد دیگری مبدل خواهند شد. 

اما در اصل این‌گونه نیست! این دو نفر با تفاوت‌های ظاهری و درونی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که یکدیگر را پوشش دهند تا کامل شوند و زندگی مشترک خوبی را آغاز کنند؛ بنابراین زندگی آنان و هر چیزی که در آن اتفاق می‌افتد، کاملاً مشترک است و موضوعی شخصی یا خصوصی دیگر وجود ندارد.
البته از جملات بالا بد برداشت نشود، این تصورات به‌غلط در ذهن اکثر ما جاافتاده است و ما باید آن‌ها را تصحیح کنیم و با ذهنی باز و البته آسوده به استقبال هم برویم.

پذیرش همسر بدان معنی است که شما بتوانید همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید و آن را در کنار خود بنشانید. در بسیاری از مواقع باید جاذبه‌ی فیزیکی و روانی را به‌خوبی حس کنید. شما باید از رفتار او، از پوشش او و از اخلاق او راضی باشید و به‌قصد تغییر او در آینده ازدواج نکنید!

برای رسیدن به ازدواج و البته قبل از آن برای رسیدن به مرحله‌ی پذیرش همسر شما نیاز دارید که مراحلی را با یکدیگر طی کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

درجه‌ی پذیرش شما

این سؤال بسیار مهم است. در واقع این سؤال را شما باید در ذهن خود بپرسید. اینکه چقدر قادر به پذیرش او هستید؟ بدون آنکه تحت‌فشار باشید، یا از روی ترحم و دلسوزی قصد ازدواج با او را داشته باشید، اینکه آیا خواسته‌ی قلبی شماست که در کنار او باشید یا فشارهای حاکم بر شما طرف مقابل شماست؟

این سؤالات را اگر از خود پرسیدید و همگی پاسخی منفی داشتند و این شما و خواسته‌ی قلبی شما است که خواستار ازدواج با او هستید، پس مسیر را درست طی می‌کنید و می‌توانید به بقیه‌ی مقاله بپردازید.

اما اگر پذیرش همسر خواسته‌ی قلبی شما نیست و شما تحت‌فشار پول، سنت، عقاید دیگران یا ترحم خود نسبت به دیگری قصد ازدواج دارید، بهتر است تا دیر نشده است آن را ترک کنید و مسیر زندگی خود و طرف مقابل را به بیراهه نکشانید.

پذیرش همسر

نحوه ی پذیرش همسر

حال که کشش و جذابیت خود را نسبت به همسرتان دریافتید، اکنون باید ببینیم که چگونه پذیرش همسر را به مرحله‌ی تکوین قلبی برسانیم و بتوانیم در قلب او کاملاً نفوذ کنیم.

در ادامه به برخی از روش‌های پذیرش همسر اشاره می‌کنیم که بهتر است حتی خلاصه‌وار نگاهی به آن‌ها بیندازید.

1- رازداری و وفاداری داشته باشید

از مهم‌ترین جاذبه‌های رفتاری بین زوجین، وفاداری و رازداری است و این دو عنصر اگر به‌درستی رعایت شوند، کششی بین دو طرف ایجاد می‌شود که جذابیت هر دو طرف نسبت به هم افزوده می‌شود و پذیرش همسر با نیروی بیشتری برقرار می‌شود. 

به این دلیل که رابطه‌ی زن و شوهر از نزدیک‌ترین و صمیمانه‌ترین روابط در جهان هستی است، وقتی آن‌ها برای رابطه‌ی خود حرمت قائل باشند و تحت هیچ شرایطی راز یکدیگر را برای دیگران بازگو نکنند، عیب یکدیگر را به نزدیکان نگویند و در انتها به یکدیگر وفادار باشند، سنگ بنای زندگی روزبه‌روز مستحکم‌تر می‌شود.

2- مولد اعتمادبه‌نفس یکدیگر باشید

اعتمادبه‌نفس حکم یک ناجی قهرمان را برای زندگی دارد که در حال غرق‌شدن است. همه‌ی ما در داستان‌های قهرمانی و اسطوره‌ای نیاز به قهرمانی داریم که از صلابت و اعتمادبه‌نفس بالایی برخوردار باشد تا بتواند همه‌ی اوضاع به‌هم‌ریخته را جمع‌وجور کند و قدرت را در دست بگیرد.

در زندگی زناشویی برای پذیرفتن همسر نیاز است که حتماً اعتمادبه‌نفس را در مرد خود زنده کنیم. این عنصر سازنده را با تعریف و تمجید از کارش، از پول آوردن در خانه، از درست‌کردن شیر آب، از خریدکردن و کارهای بسیار زیادی که در خانه انجام می‌دهد، انجام دهید. تشکری که در بیشتر مواقع آن‌ها را نادیده می‌گیریم.

پذیرش همسر

3- فواید داشتن اعتمادبه‌نفس در زن و مرد

وقتی مردی اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشد، در سطح جامعه روحیه‌ی پذیرنده‌ی بیشتری برای انجام کارهای مهم اتخاذ می‌کند که نتیجه‌ی آن را در زندگی زناشویی خواهید دید. همچنین مردان باید در افزایش اعتمادبه‌نفس زنان خود پیش‌گام باشند. این شما هستید که باید روحیه‌ی عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس او را رشد دهید، از او در بزرگ کردن و تربیت فرزندان قدردانی کنید، وجودش را در کنار خود در لحظات سخت ابراز کنید و سپاسگزاری کنید.

4- به یکدیگر احترام بگذارید

در برخی از مواقع در بین همسران شوخی‌های ناشایست یا صمیمیت‌های خارج از عرف زناشویی دیده می‌شود. شما هرچقدر هم که با یکدیگر نزدیک و صمیمی باشید در انتها باید یک‌پرده‌ای از احترام همراه بامحبت بین شما حضور داشته باشد تا لذت در کنار هم بودن از بین نرود و موجب گفتن حرف‌های ناسزا نشود که این حرف‌ها پرده‌های حرمت بین زن و شوهر را از بین می‌برند و در نهایت‌پذیرش زوجین با سردی مواجه می‌شود تا جایی که حتی یکدیگر را از رابطه‌ی جنسی می‌رانند.

5- حفظ جذابیت‌های ظاهری

فراموش نشود اولین عاملی که طرفین را به یکدیگر جذب می‌کند همان جذابیت ظاهری و پوشش فردی است. پذیرش همسر در بیشتر مواقع به لباس زیبا، مدل مو، عطر خوشبو و نوع پوشش بستگی دارد. نه فقط زنان برای مردان باید زیبا و خوشبو باشند، بلکه مردان هم باید به حفظ نظافت بدنی و پوشیدن لباس‌های خوشبو و جذابیت ظاهری اهمیت بدهند تا کشش و پذیرش همسر بیش‌ازپیش اتفاق بیفتد و آرامش در بین زوجین محکم‌تر باقی بماند.

 پذیرش، چه تأثیری بر نحوه‌ی رفتار صحیح با همسر دارد؟

مفهوم پذیرش چیست؟ چگونه آن را به دست آوریم، و چگونه دیگری را به پذیرش برسانیم؟

با پذیرش همسرمان، بهتر رفتار کنیم!


پذیرش همسر و سازش‌یافتگی

در نظام یک جامعه و انتظارات موجود در سطح جامعه، تفاوت‌های بسیار زیادی با انتظارات فردی موجود است. این انتظارات در مقوله‌ی ازدواج و مبحث زناشویی پررنگ‌تر و گاهی حتی پیچیده‌تر می‌شود.

زن و شوهر در بحث ازدواج و تأمین خواسته‌های یکدیگر باید به دنبال ایجاد رفاه و شادی بین یکدیگر باشند؛ یعنی آنچه که از یکدیگر می‌خواهند، نه آنچه که با آن سازش یافتند که گاهی خواسته‌ی قلبی آنان نیست و مجبور هستند بپذیرند.

مثلاً اگر آن‌ها از لحاظ ساختار ذهنی و رفتاری و یا تحصیلات مناسب هم نیستند اما بر اساس یک سازش‌یافتگی عقیده‌ای مرتبط با ازدواج فامیلی مجبور به ازدواج می‌شوند، کار نادرستی است که موجب شکل‌گیری طلاق عاطفی زودهنگام بین آن‌ها خواهد شد.

پذیرش همسر

اثرات پذیرش همسر

اثرات پذیرش همسر آن‌قدر زیاد است که نمی‌توان در یک مقاله‌ی چند کلمه‌ای آن‌ها را بازگو کرد. اما باید بدانید که پذیرش همسر و قرارگرفتن در کنار هم، علت اصلی آرامش در زندگی است. وقتی شما به یک پذیرش قلبی و حسی عمیق از سوی همسر خود دست پیدا کنید، بهتر می‌توانید به یکدیگر ابراز علاقه کنید، نیازهای جنسی شما بهتر برآورده می‌شود، اعتمادبه‌نفس بالا می‌رود و شما در زندگی اجتماعی خود نیز به دستاوردهای بالایی خواهید رسید که شاید در زندگی مجردی هیچ‌گاه به آن‌ها دست پیدا نمی‌کردید. پس تا دیر نشده، تلاش کنید و آن را به دست بیاورید! اگر این مطلب برایتان مفید بود حتما این مطلب 6 پیش بینی که نشان می دهد شما در معرض طلاق هستید! هم کمک کننده خواهد بود.


برگرفته از:

thecouplescenter.org


اشتراک گذاری مقاله
جدیدترین مقالات
Your Dynamic Snippet will be displayed here... This message is displayed because you did not provided both a filter and a template to use.

پیشنهاد می‌شود بخوانید!

Dynamic Snippet شما در اینجا نمایش داده می;شود... این پیام به این دلیل نمایش داده میشود که هم فیلتر و هم یک الگو برای استفاده ارائه نکردهاید.

ارسال دیدگاه

ورود به سیستم یک نظر بنویسید

چطور می تونیم کمکتون کنیم؟